středa 23. května 2012

Citronový sorbet





Co si představím pod názvem citronový sorbet? Samozřejmě krásné a voňavé citrony, orosenou sklenku plnou dobrého a svěžího sorbetu, jako delikátní tečku po dobré letní večeři či obědě. Zaručeně příjde vhod malým i velkým strávníkům a nebo jen tak, jako osvěžení v horkých dnech. Já mám nejraději klasickou verzi citronového sorbetu, bez alkoholu. A vite,že za existenci sorbetu vděčíme Arabům, kteří se usadili na Sicílii. Tito milovníci sladkostí posílali své otroky na Etnu pro sníh a ten pak míchali s vynikající sicilskou citronovou šťávou a cukrem. A jestli nemáte zmrzlinový strojek, který není zrovna levný, nezoufejte, postačí kuchyňský mixér na jeho přípravu, která je až neuvěřitelně jednoduchá.





Vodu, cukr a kůru z jedné poloviny citronu přivedeme k varu. Vaříme cca 5 minut, necháme vychladnou, odstraníme citronovou kůru a přidáme čistou citronovou šťávu. Uložime do mrazáku na 24 hodin. Před podáváním dáme sorbet do mixeru a v krátkých intervalech rozmixujeme až sorbet bude mít sněhovou konzistenci a bílou barvu, stačí několi vteřit. Až do doby podávání uchováme v mrazničce,




Přeji krásné citronové osvěžení...

6 komentářů:

  1. Mňam, vypadá to skvěle a pro tyhle horké dny naprosto ideální osvěžení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No doufám, že si toho sluníčka letos trochu užijeme, díky...:)

      Vymazat
  2. joj tak toto je moje obľúbené, skvelé na leto :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Tento článek mi úplně unikl! Citronový sorbet jsem ještě nikdy nedělala, vypadá to moc dobře. Hlavně to máš krásně nafocené! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty