úterý 11. června 2013

Linecké koláčky s ovocem


Malé, křehké koláčky, s ovocnou náplní, jemné kyselé a sladké chuti.

Nacházíme se v krásném ročním období, kdy nám dozrává hojně jarní ovoce, ze kterého jsme schopni vykouzlit řadu výborných jídel. A jedním z těchto pochoutek jsou ovocné koláče, které potěší nejen svým vzhledem, ale především lahodnou chutí. Tentokrát jsem ze stejné dávky na jeden velký koláč připravila hned několik menších koláčků s meruňkovou a jahodovou náplní. Tak jestli chcete ochutnat tento šťavnatý koláček zde je můj recept:



Na 6 kusů koláčků budeme potřebovat

350 g hladké mouky
120 g cukru
120 g másla
špetku soli
1 kávovou lžičku prášku do pečiva

Krém
1 vejce
50 ml mléka nebo smetany
1 pl cukru
2 lžíce hladké mouky

Náplň
pár cukrářských piškotů
6 zralých meruněk
6 jahod

Připravíme si jemné linecké těsto a dáme ho odpočinout do chladničky na 30 min. Načež ho rozválíme na  3 - 4 mm a vyložíme jím  formyčky na  jednotlivé linecké koláčky. Na dno každého rozdrobíme piškoty, rozložíme nakrájené voce, pocukrujeme a mezi ovoce přidáme po jedné lžíci krému. Krém jsme ušlehali z uvedených ingrediencí. Ze zbylého těsta utvoříme mřížku na koláčky a pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 30 minut.




Mějte se krásně a přeji Vám hodně šťavnatých jarních koláčků...:-)

17 komentářů:

  1. jej marhule, už sa na ne teším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné, chutné ovoce, a dělá dobře pleti...:-)

      Vymazat
  2. Sonička, tie koláčiky sú ozaj pekné a s marhuľami...mňam. Keď už jahody tohto roku sklamali, dúfam že ostatné ovocie v záhrade dozrie dobre.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko děkuji, máme letos bláznivé počasí a tak doufejme, že se umoudří a dopřeje nám trochu té radosti z ovoce...:)

      Vymazat
  3. Sonio, nádherné! Už se těším, až budou čerstvé meruňky:-)) pěkný den!

    OdpovědětVymazat
  4. I do bеlieve аll thе concepts you have prеsented foг your post.
    Thеу're very convincing and can certainly work. Nonetheless, the posts are too quick for novices. May just you please lengthen them a little from subsequent time? Thanks for the post.

    My blog post ... disque ssd

    OdpovědětVymazat
  5. To je krása! Meruňky já nejradši. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Soni nádherné fotky až slintám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem Ti nadělala chutě...:-D

      Vymazat
  7. Obdivuji Vaše fotografie. Jsem mezi blogery nováček a váš blog je pro mě inspirací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji za návštěvu, a jsem ráda, že se Ti u mě líbí...:-)

      Vymazat
  8. Jeeeeminenku Soničko, to vyzerá tak božskýý :-) Krásne dni prajem.

    OdpovědětVymazat
  9. Och, to je krásné! Hned bych ochutnala :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné, tak tohle prosím zítra k snídani :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty